събота, 25 юни 2011 г.

СПРАВ(ОО)ЧНИК ЗА БЛУЖДАЕЩИ ДУШИ - 12

       Флореспейса Кириакис, получила транс-пространствен факс от координационния център по духовна телепортация, в който пишело, че финансовата криза изяжда и малкото останала духовност в техните съграждани, както и изцяло стандарта им на живот. Споделила прочетеното с мастиления Пани, който приел нещата много драматично и присърце. Финансовата криза, моралния срив на обществото и духовния запек в далечната им родина, така разчуствали любещия патриот Пани, че тутакси предприел пътуване към страната на ограничените възможности, за да направи спиритуален сеанс, на който да измисли "Програма за действие при финансови кризи и духовна констипация". За целта мобилизирал Флореспейса и двамата заминали за Ъпър Дикс Вил щата Кюстенджа, където двамата високо интуитивни кризоборители, щели да са по-близо до звездите, от където се надявали да черпят всевишната енергия за просветлението си. Настанала вечерта, която тихо се спуснала по хребета от столетни борови масиви и луната избистрила изгряващия си тепсиоподобен силует. Обсипали звездите небесния свод, а Балканът запял хайдушките си песни. Флореспейса и Пани седнали по турски на ливадата (500 години са си 500 години). Там измежду кърлежите и  бабалюгите, запалили шаманската лула на просветлението.. Пушели и мислели, пушели и милели. Понякога само пушели. И нищо не измисляли. Една нощна пеперуда тип Пауново око, кацнала на рамото на Флореспейса и тя надала боен вик, след което единодушно решили, че така работата няма да стане и се нуждаят от подкрепата на останалите духовни рейнджъри. На другата вечер на сеансът пристигнали Бойс Волф, Лейди Гага, Асита Тина и Буклето. Поседнали пак на полянката, запалили си цигарките и пак започнали да мислят. Тук е мястото, на което трябва да спомена, че Бойс Волф не пушил, защото бил заклет полувъздържател и само попийвал от специалната антикризистна ракийка, а Лейди Гага само свивала цигарки за отбора на пушачите.Та започнали да мислят по програмата и от време на време само си натъпквали колективното наргиле с "тревата на надеждата". Минали часове в съзерцание на лунната светлина, която едвам мъждукала през пушека от техните мощни издишания. По едно време силен източен вятър разклатил боровата гора и наситения аромат на халюцигенни гъбки в комбинация с никотина докарал духовните шамани до състояние на нирвана. Тогава Пани заговори със зомбиран глас:
-Аз, Ханко от село Осеня, от стотната на багатур багаина Севар.-и замлъкнал опулен в луната.
-Говори! Май нещо май. Или?-каза Флореспейса, като ръчна с една пръчка Пани по хълбока.
-Какво или? Ето го! Аспарух е тук!-възкликна Пани, докато  заемаше стойка "лотус".
-Аспарух ли? Тоя не съм го виждала от абитуриентската, когато с него и Маркизата изпяхме песните "Души, души, някой ме намуши" и "Нашата система 8-8-8" , каза Асита Тина.
-Е каква е тая система, бре? Това е хел! Няма такава система. В отбора има само дванадесет човека.-възкликна Буклето.
-Да бе да! А с дванадесет човека от резервната скамейка колко стават? Ние математиците играем и с резервите, защото когато смятаме нали казваме "и еди колко си наум" и след това ги прибавяме? И ние ги прибавяме и започваме играта.
-Не, не тоя! Кифли математически такива! Сега се сещам на какво ми прилича Асита Тина. На кифла осморка от училищната лафка ми прилича.-метафорично се изказа Пани.
-Така лиииии? А ти знаеш ли на какво ми приличаш? Приличаш ми на сутлияш с канела, когато ми говориш така!
-Е що пък сутлияш? Аз обичам сутлияш!
-Е да! Ама аз не мога да го понасям. За това! В осми клас получих уртикария от една такава скорбялна-холестеролна гадост.-нацупено отвърна Асита.
-Добре де, добре! Извинявай! Аз чисто асоциативно, аз много обичам осморки и макови кифли, така че не съм вложил нищо лошо в метафората си. Така или иначе не става въпрос за този Аспарух. За основателя на България. За Хана става въпрос.
-Ааааа и аз съм бил на Боянското ханче. Там не пееше ли Малина?-обади се Бойс Волф докато надигаше сладко чашката си.
-Аз пък съм била на Шатрата в Правец. Пукни се от яд!-дрезгаво се обади Асита Тина, докато все още пресмяташе каква оценка да сложи на Пани по десетобалната за обида.
-Абе ей! Нехранимайковци! Пани е в провидението в момента. Трансценденталните му чакри са навлезли дълбоко в етера на миналото и той е проводник на свръх енергията от зоната на свръх разума. Мълчете! Само смислени въпроси му задавайте!-накара им се Лейди Гага с разбиране към феномена, на който присъства.
-Къде пее Малина сега?-посръбвайки попита Бойс Волв.
-В Кошарите е при Коко.-бързо отговори Пани.
-Осем!-обади се Асита.
-Кошарите на номер осем ли бяха?-попита Волф.
-Не! Осем по скалата за обида му пиша на Пани.
-Е той нали обича кифли сега! Що така? Я изжабуркай и ти един гълток от тая ракийка и ще видиш колко е арно, когато си по-снизходителен към негативните оценки за шефовете.
-Оооооо...ама ти мазниш ли му се? Юда Искариотски такъв! Никой не може да ми вика кифла! Ако ще и златна кифла да е.
-Хе хеееееее!-възкликна Флореспейса.-И аз не обичам да ми викат кифла. Но ако евентуално се използва умалителното "кифличка", съм склонна да му отвърна на вместо със "свиня" с "прасчо".
-Хора, несериозни сте! За миг замълчете и оставете на провидението да ни озари  и просветли! А дебата за прасетата и кифлите го оставете за сетне!-скара се Гага отново, след което настъпи мълчане.
-А учителя виждаш ли го? Бейнса Дуно там ли е? Или? А? Едва ли не!-попита Флореспейса.
-Тук е! Каза да си спретнем една паневритмия и да се хванем за ръце.-със същият дълбок и зомбиран глас каза Пани, който явно отново се бе концентирал в зоната на провидението.
Речено сторено. Нахлузиха си пижамите те и заобикаляха в кръг, докато Асита Тина пееше песента на Йорданка Христова "Ще продължавам да пея". Така в транс се въртяха близо час, когато Пани каза:
-Време е за равносметка на фактите и преоценка на бъдещото ни поведение.
-Това кой го каза? Учителят ли? Или, кой там освен, хъмммм. А?-с треперещ от вълнение глас попита Флореспейса.
-Не! Няма учител сега, няма и училище за водачи на хуманоидно стадо. Има само жадни за власт кръвопийци, които са заели постовете на властта и влачат антуража си, докато се облажват и задоволяват хипер ненаситната си лакомия. Сребролюбци и чревоугодници, които като кърлежи са се впили в омършавялото тяло на изнемогващия, глупаво хрисим народ.
-Ма тя и Малина е била в музикалното в Широка Лъка.- добави Бойс Волв.
-И сега? Сега какво правим? Как борим кризата? Знаех си аз да попитам нещо математическо.-каза Асита Тина.
-И нещо за прогнозата на времето в Разложко и навехнатия крак на Джамиро Куей.-добави Буклето.
-Златното сечение. Златното сечение е тайната. Още Леонардо го доказа. Дан Браун за това написа "Шифърът на Леонардо" и не му пука сега за кризата.-добави Лейди Гага.
-Ама Аспарух ми каза всичко бе. Спокойно!-каза Пани.
Всички втренчено отправиха поглед към него и тръпнещо заочакваха отговорът с опулени от превъзбуда очи.
-Няма криза! Той за това тук ни е заселил, за да си имаме всичко. А кризата сме си самите ние. И миродавна е приказката, че всеки народ си заслужава съдбата и оправниците.

Няма коментари:

Публикуване на коментар